Regulamin Serwisu Internetowego - www.szkolenia.okiempsychiatry.pl
I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną, dostarczania Usług cyfrowych i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Serwisu Internetowego www.szkolenia.okiempsychiatry.pl. Serwis prowadzi OKIEM PSYCHIATRY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Łodzi pod adresem al. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 5 lok. 41, 94-042 Łódź, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0001123752, NIP 7272881426, REGON 529476813, zwana dalej Usługodawcą.
2. Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:
a. adres poczty elektronicznej: kontakt@okiempsychiatry.pl;
b. pod numerem telefonu: +48 600325252.
3. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.szkolenia.okiempsychiatry.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i
utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
4. Usługodawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Użytkownik powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
5. Usługodawca wyznaczył pojedynczy punkt kontaktowy służący do kontaktu z Użytkownikami, z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją Unii Europejskiej i Radą Usług Cyfrowych, o której mowa w Rozporządzeniu DSA. Komunikacja w punkcie odbywa się pod adresem e-mail wskazanym w ppkt. 2 powyżej, w języku polskim i angielskim.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Aktualizacja – modyfikacja Usługi cyfrowej, w tym jej zabezpieczeń, która jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi cyfrowej z Umową;
2. Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
3. Film video – Treść cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach Konsumenta, dostępna dla Użytkownika posiadającego Konto, po zalogowaniu się do niego, który zawarł z Usługodawcą Umowę o dostarczenie Usługi cyfrowej w ramach zakupu Kursu;
4. Użytkownik – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje
Zamówienia w ramach Serwisu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Serwisie Internetowym;
5. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
6. Konto – przydzielona danemu Użytkownikowi część Serwisu Internetowego, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Serwisu Internetowego;
7. Konsument – Użytkownik będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
8. Kurs online – Usługa cyfrowa, w ramach której Usługodawca udziela Użytkownikowi dostępu do Filmów video o tematyce związanej z działalnością Usługodawcy;
9. Przedsiębiorca – Użytkownik będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
10. Regulamin – niniejszy dokument;
11. Rozporządzenie DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);
12. Umowa o dostarczenie Usługi cyfrowej – umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
13. Usługa cyfrowa – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, pozwalająca Użytkownikowi m.in. na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie oraz dostęp do danych w postaci cyfrowej, dostarczana w sposób ciągły w postaci dostępu do Filmu video, zakupionego w
ramach Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej;
14. Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
15. Ustawa o prawach autorskich – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.);
16. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
17. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
18. Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej, określające w szczególności rodzaj i liczbę Usług cyfrowych;
19. Zmiana – modyfikacja Usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi cyfrowej z Umową o dostarczanie Usługi cyfrowej i nie wiąże się z kosztami po stronie Konsumenta.
III. Zasady korzystania z Serwisu Internetowego
1. Korzystanie z Serwisu może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
2. Aby sprawnie korzystać z naszego Serwisu musisz spełnić minimalne wymagania techniczne, czyli potrzebujesz:
a. urządzenia z dostępem do Internetu, np. komputer, laptop, tablet, telefon komórkowy,
b. dostępu do poczty elektronicznej,
c. najnowszej wersji przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików Cookies i Java Script,
d. programu do odczytu PDF.
3. Pamiętaj proszę, że korzystanie z Usług, które są świadczone drogą elektroniczną, może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego Użytkownika sieci Internet, także po Twojej stronie. Możesz bowiem spotkać się z ryzykiem wprowadzenia do Twojego systemu teleinformatycznego szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji Twoich danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć takiego ryzyka, zalecamy abyś korzystając z naszego Serwisu, stosował właściwe środki techniczne, które zminimalizują wystąpienie ryzyk. Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie np. z programów antywirusowych i zapór sieciowych typu firewall.
4. Jako Użytkownik Serwisu nie możesz stosować urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić jego działanie.
5. Zabronione jest również korzystanie przez Użytkownika z Serwisu w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy, a w szczególności dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
6. Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Serwisu, a także do formularzy, logotypów oraz wszelkich treści publikowanych i udostępnianych w ramach Serwisu
należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem
IV. Usługi
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Usługodawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
2. Korzystanie z niektórych Usług Serwisu wymaga Rejestracji i posiadania aktywnego Konta. Usługodawca zapewnia Użytkownikom możliwość zarejestrowania Konta w Serwisie. Zasady świadczenia Usługi założenia i prowadzenia Konta w Serwisie zostały wskazane w pkt. V Regulaminu
3. Użytkownik ma możliwość otrzymywania od Usługodawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Użytkownik w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
4. Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Serwisu. Promocje w Serwisie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
5. W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego
terminu wypowiedzenia.
V. KONTO
1. Usługa prowadzenia Konta w Serwisie dostępna jest po dokonaniu Rejestracji.
2. Rejestracja Konta następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie przez Użytkownika formularza rejestracyjnego, udostępnionego w Serwisie. W celu poprawnego zakończenia rejestracji Użytkownik może być również proszony o dokonanie dodatkowej aktywacji Konta, w tym z wykorzystaniem poczty e-mail, zgodnie z informacjami wyświetlanymi w Serwisie.
3. Wypełniając pola formularza rejestracyjnego Użytkownik obowiązany jest do podania danych oznaczonych jako obowiązkowe, w tym w szczególności swojego adresu e-mail.
4. Poprzez dokonanie Rejestracji Konta, Użytkownik oświadcza, że dane podane przez niego w formularzu rejestracyjnym są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich.
5. Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzania w Serwisie danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących danych przekazanych Usługodawcy.
6. Czynności zmierzające do założenia Konta, jak również inne czynności w ramach świadczonej Usługi prowadzenia Konta, mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Użytkownika będącego Przedsiębiorcą.
7. Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego adresu poczty elektronicznej. Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła dostępu do Konta.
8. Przeglądanie niektórych treści prezentowanych w Serwisie oraz korzystanie z niektórych funkcjonalności w nim dostępnych, może wymagać od Użytkownika założenia Konta i zalogowania się do niego.
9. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika zarejestrowanego żądania usunięcia Konta.
VI. Kursy
1. Wszystkie Kursy dostępne w Serwisie Internetowym chronione są prawami autorskimi, w tym majątkowymi prawami autorskimi przysługującymi Usługodawcy oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
2. W ramach Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej, Usługodawca udostępnia Użytkownikowi, za pośrednictwem jego Konta, treści w formie Filmów video na określony przez Usługodawcę okres.
3. W ramach Umowy o dostarczanie Usługi cyfrowej, Użytkownik uzyskuje możliwość odtwarzania w Koncie Użytkownika Filmów video, dostępnych w ramach Kursu online.
4. Usługodawca oświadcza, że w zależności od Kursu dostępnego w Serwisie, ma prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z Kursu, na zasadach zgodnych z Ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych.
5. Dostęp do Kursów, Użytkownik otrzymuje poprzez udostępnienie Kursów w Koncie, po otrzymaniu przez Usługodawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności, chyba że Użytkownik i Usługodawca uzgodnili inny termin.
6. Użytkownik może korzystać z Usługi cyfrowej, jedynie za pośrednictwem swojego Konta, w którym Film video lub Filmy video dostępne są po otrzymaniu przez Usługodawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności do upływu terminu wskazanego przez
Usługodawcę na stronach internetowych Serwisu.
7. Umowa o dostarczenie Usług cyfrowych jest zawierana na czas oznaczony i rozwiązuje się z chwilą upływu terminu, na który została zawarta. Termin, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca wskazuje każdorazowo na stronie Serwisu w opisie Kursu.
8. Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Konsumentowi Aktualizacje Kursów przez czas trwania Umowy o dostarczenie usług cyfrowych.
9. Usługodawca może dokonać Zmiany Kursu z ważnych powodów, w tym w przypadku gdy jest ona niezbędna do dostosowania Kursów:
a. do nowego środowiska technicznego lub b. do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych.
10. Informacje o Zmianie jest przekazywana Konsumentowi minimum 14 dni przed wdrożeniem Zmian wraz z opisem Zmiany na adres poczty elektronicznej, który Konsument wskazał podczas składania Zamówienia.
11. W przypadku Zmian, które w sposób istotny wpłyną negatywnie na dostęp lub korzystanie z usług cyfrowych, Konsument może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia poinformowania Konsumenta o Zmianach lub dokonania Zmian.
12. Usługodawca w ramach zawarcia Umowy o dostarczenie usług cyfrowych, udziela Użytkownikowi na czas nieokreślony, nieodpłatnej i niewyłącznej licencji do korzystania z Usług cyfrowych (dalej zwanych: „Przedmiotem Licencji”) na polach eksploatacji, (dalej zwanej: „Licencją”).
Usługodawca udziela Użytkownikowi Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następujących polach eksploatacji:
a. wykorzystywanie w dowolnej formie tylko i wyłącznie na potrzeby własne Użytkownika.
13. Usługodawca oświadcza, że posiada prawo do wszystkich Przedmiotów Licencji, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.
14. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.
VII. Procedura zawarcia Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej
1. Informacje o Kursach online podane są na stronach internetowych Serwisu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Wszystkie Kursy online dostępne w Serwisie Internetowym są zgodne z Umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. W przypadku, gdy Usługodawca stosuje mechanizmy indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, każdorazowo przekazuję tę informację Konsumentowi, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
4. Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej oraz Konta w Serwisie i zalogowanie się do niego.
5. Użytkownik może złożyć zamówienie na Kurs online poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Serwisu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Usługodawcy przez Użytkownika w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy o dostarczenie usług
cyfrowej będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Użytkownika , jeżeli na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej Usługodawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Usługodawcy o przyjęciu oferty Użytkownika i z chwilą jej otrzymania przez Użytkownika zawarta zostaje Umowa o dostarczenie Usługi cyfrowej.
6. Złożenie Zamówienia w Serwisie Internetowym poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej następuje w Dniach roboczych oraz godzinach wskazanych na stronie internetowej Serwisu Internetowego. W tym celu Użytkownik powinien:
a. podać w treści wiadomości elektronicznej kierowanej do Usługodawcy nazwę Kursu online spośród Kursów online znajdujących się na stronie internetowej Serwisu i jego ilość,
b. wskazać sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów dostawy i płatności podanych na stronie internetowej Serwisu
c. podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz adres e-mail.
7. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa w pkt powyżej, podawana jest każdorazowo przez Usługodawcę poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi
cyfrowej pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Kurs online, z tą chwilą zostaje zawarta Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej.
8. W przypadku Użytkownika będącego Konsumentem, Usługodawca każdorazowo po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyła Użytkownikowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia.
9. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Użytkownika, będącego Konsumentem (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Usługodawcę) wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Usługodawcy, w której Użytkownik: akceptuje treść
przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od Umowy.
10. Umowa o dostarczenie Usługi cyfrowej zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
VIII. Dostawa
1. Dostawa Usług cyfrowych jest realizowana poprzez udostępnienie Kursu online w Koncie Użytkownika.
2. Usługodawca dostarcza Użytkownikowi dowód zawarcia Umowy o dostarczenie usług cyfrowych.
3. Jeżeli dla Usług cyfrowych objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji niż wskazany w pkt. IX ppkt 2 Regulaminu dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
IX. Ceny i metody płatności
1. Ceny Usług cyfrowych podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym cła oraz inne opłaty.
2. Użytkownik może wybrać następujące metody płatności:
a. przelew bankowy na rachunek bankowy Usługodawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Użytkownikowi przez Usługodawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Usługodawcy);
b. płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Użytkownikowi przez Usługodawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Usługodawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu
płatności przez Użytkownika).
3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest m.in. Autopay S.A. Dostępne formy płatności w ramach Autopay S.A. to: płatność BLIK, Pay by link, szybkie przelewy, karty płatnicze Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
4. Usługodawca na stronach internetowych Serwisu informuje Użytkownika o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Użytkownika w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym
wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
X. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
1. Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Użytkownik może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Usługodawcę na stronie Serwisu.
3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia zawarcia Umowy o dostarczenie usług cyfrowych lub Umowy o świadczenie Usług.
4. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in. w przypadku:
a. Umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
b. Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał konsumentowi
potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
6. Pozostałe wyjątki od prawa do odstąpienia od Umowy zostały wskazane w art. 38 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy.
8. Usługodawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Kursu online. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Usługodawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta.
9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Kursu online inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Usługodawca, po odstąpieniu od Umowy o dostarczenie usług cyfrowych przez Konsumenta, na żądanie Konsumenta, udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z Kursów dostarczonych przez Usługodawcę
nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego, z wyjątkiem:
a. gdy są użyteczne wyłącznie w związku z Kursem, które stanowiły przedmiot umowy;
b. tych, które dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Kursów dostarczonych przez Usługodawcę;
c. gdy zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków.
11. Konsument ma prawo uzyskać od Usługodawcy, usługi cyfrowe, o których mowa w ppkt. 10 powyżej, nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w terminie 14 dni w formacie CSV lub innym powszechnie używanym, przeznaczonym do odczytu maszynowego.
12. Po odstąpieniu od Umowy o dostarczenie usług cyfrowych przez Konsumenta, Usługodawca ma prawo uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Kursów w szczególności poprzez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Kursu lub ma prawo zablokowania Konta.
13. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie usługi cyfrowej, Konsument powstrzymuje się od korzystania z Kursu oraz od udostępniania jej osobom trzecim.
14. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania natychmiastowego rozpoczęcia świadczenia treści, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
15. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie o dostarczenie usługi cyfrowych ceny.
XI. Reklamacje dotyczące Usług cyfrowych
1. Usługodawca zobowiązuje się dostarczyć Usługi cyfrowe zgodne z Umową.
2. Usługodawca odpowiada z tytułu niezgodności Usługi cyfrowej z Umową na zasadach określonych w art. 43i-43l Ustawy o prawach konsumenta wobec Użytkownika będącego Konsumentem oraz Użytkownika będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Użytkownika gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres OKIEM PSYCHIATRY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, al. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 5 lok. 41, 94-042 Łódź, na adres poczty elektronicznej: szkolenia@okiempsychiatry.pl, numer telefonu +48 600325252.
4. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail przypisany do Konta, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
5. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
6. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika.
7. W związku z koniecznością rozpatrzeniem reklamacji i ustalenia czy brak zgodności Usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Użytkownika, Użytkownik ma obowiązek współpracy z Usługodawcą. Usługodawca zadba, aby współpraca ta przebiegała w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Konsumenta środków technicznych
XII. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Użytkownik może zgłaszać Usługodawca reklamacje w związku z funkcjonowaniem Serwisu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: OKIEM PSYCHIATRY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, al. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 5 lok. 41, 94-042 Łódź, na adres poczty elektronicznej: szkolenia@okiempsychiatry.pl, numer telefonu +48 600325252.
2. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
3. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika.
XIII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Użytkownik będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
b. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą;
c. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
d. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIV. Ochrona danych osobowych
Podane przez Użytkowników dane osobowe Usługodawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Serwisuu
XV. Postanowienia końcowe
1. Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Serwisu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować
wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
2. Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych
sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
6. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Serwisu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Użytkownicy posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o
zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto Użytkownika, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Usługodawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy